La Défense, Paris
+06 48 48 87 40

چرا باید ESXI را در نسخه‌های جدید بر روی درایو نصب کرد؟

چرا باید ESXI را در نسخه‌های جدید بر روی درایو نصب کرد؟

تا الان ترجیح خیلی از ما این بوده که برای مجازی سازی، هایپروایزر ESXi را روی SD Card یا USB Flash نصب کنیم. کمپانی VMWare برای نسخه‌های قدیمی ESXi، نصب روی SD Card و USB را پیشنهاد می‌داد. اما اتفاقی که اکنون افتاده تغییرات معماری ESXi نسخه 7 و بعد از آن است. بنابراین، این کمپانی توصیه کرده که برای محیط‌های Enterprise و Critical به دلیل تغییرات در ساختار و معماری ESXi ، از نسخه 7 به بعد دیگر از SD Card و USB استفاده نشود. اصطلاحاً می‌توان گفت که این کمپانی SD Card و USB را Depricated کرده و به مرور از آن‌ها پشتیبانی نخواهد کرد.

تفاوت نسخه‌های قبلی و جدید هایپروایزر ESXi

در گذشته در هنگام بوت شدن ESXi، همه فایل‌‌ها به خصوص فایل‌های اصلی برای دستیابی به سرعت بالا بر روی RAM قرار می‌گرفتند؛ اما در حال حاضر در نسخه‌های جدید به دلیل ساختار ESX-OSData، بخش زیادی از فایل‌ها و dataها بر روی درایو قرار گرفته و Read & Write از روی آن صورت می‌گیرد. بنابراین برای این کار به درایوهای پرسرعت‌تر با IOPS بالا مثل HDD و SSD نیاز می‌شود که سرعت Read & Write بالاتری دارند.

در شکل زیر نگاهی به معماری ساختار ESXi System Storage در نسخه 6 و معماری جدید آن در نسخه 7 و به بعد خواهیم داشت :

تفاوت نسخه‌ 6 و 7 هایپروایزر ESXi

دلایل تاکید VMWare برای نصب ESXi بر روی درایو در نسخه‌های جدید

حفظ اطلاعات در هر شرایطی

از آنجایی که میزان Read & Write روی ESXi Storage (محل نصب ESXi)، روز به روز در حال افزایش است، ساختاری به اسم ESX-OSData به وجود آمده است. ESX-OSData یک Component بسیار مهم و ضروری است و همواره باید در دسترس باشد؛ حتی زمانی که reboot انجام می‌شود نیز باید dataها محفوظ بمانند.

ESX-OSData دیتاهای مهمی چون runtime stateها، probes ،Backupها، Configurationها، time stampها ، VMWare Tools و Scratch Partitionها را در خود ذخیره می‌کند. از آنجایی که SD Card و USB ممکن است در صورت قطعی برق اطلاعات را در خود حفظ نکند، ضرورت استفاده از هارد به خوبی حس می‌شود. از جمله سرویس‌هایی که به ESX-OSData وابسته هستند می‌توان به vSAN و NSX اشاره کرد که روز به روز در حال رشد می‌باشند.

با هر نسخه جدید Esxi گزینه‌های vSphere و Featureهای بیشتری ایجاد می‌شود و وابستگی به disk بیشتر خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که SD Card و USB را کنار بگذاریم.

عدم مدیریت فضا و عملکرد در SD Card و USB

ممکن است Performance بر روی SD Card و USB مورد انتظار و دلخواه ما نباشد و هیچ راهی وجود نداشته باشد که SD Card و USB را از لحاظ Performance مدیریت کرد. برای مثال، اینکه این ذخیره سازها چقدر جا دارند؟ میزان Read و Writeشان پر شده یا حتی کلاً fail شده‌اند یا خیر؟

با استفاده از درایوها به راحتی می‌توانیم به کمک نرم افزارهای monitoring سرور، مدیریت فضا و عملکرد را در دست بگیریم.

و اما درایو پیشنهادی آداک فن آوری مانیا برای نصب ESXi

آداک فن آوری مانیا برای مجازی سازی درایو HPE SATA RI M.2 SCM از نوع SSD را به شما پیشنهاد می‌کند. نحوه نصب این اس اس دی بر روی سرورهای نسل جدید HPE یعنی HPE G10 Server و HPE G10 Plus Server به شکل زیر می‌باشد:

درایو HPE SATA RI M.2 SCM
درایو HPE SATA RI M.2 SCM

سخن آخر

در نسخه‌های قدیمی تر ESXi را بر روی SD Card و USB نصب می‌کردند، در این مقاله بیان کردیم که چرا نباید در نسخه‌های جدید به این روند ادامه دهید. هدف ما در مانیا سرویس این است که با یک نگاه کوتاه به مقالات بتوانید برای مشکل خود راه حل پیدا کنید. از این رو، خلاصه وار و جمع و جور مشکلات سروری را با شما در میان خواهیم گذاشت. منتظر مقالات بعدی ما بمانید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *