La Défense, Paris
+06 48 48 87 40

بررسی 8 پیش نیاز نصب ESXi 8

بررسی 8 پیش نیاز نصب ESXi 8

قبل از نصب هر نرم افزار، سیستم عامل و یا هایپروایزری نیاز است تا پیش نیازها و سخت افزارهای سازگار با آن‌ها را بررسی کنیم تا در آینده به مشکل نخوریم. ESXi نیز از این قضیه مستثنی نیست، در این مقاله قصد داریم تا به پیش نیاز های نصب ESXi 8 و سخت افزارهایی که با این هایپروایزر سازگار هستند بپردازیم، با ما همراه باشید.

پیش نیاز نصب ESXi 8

  • قبل از هر چیز، سازگاری سرور خود را با ESXi 8 چک کنید. (در ادامه روش انجام این کار را خواهیم گفت.)
  • حداقل 8 گیگابایت رم فیزیکی برای نصب ESXi 8 مورد نیاز است. (برای اینکه esxi درست کار کند، 12 گیگابایت پیشنهاد می‌شود.)
  • پردازنده سرور شما باید حداقل 2 هسته داشته باشد.
  • قابلیت Intel VT-x or AMD RVI باید فعال باشد. این قابلیت که اکنون به صورت پیش فرض بر روی سرور ها فعال است، در واقع قابلیتی است که امکان استفاده از خاصیت Virtualization را برای ما فراهم می‌کند.
  • یک Boot Disk از نوع HDD یا SSD با حداقل 32 گیگ ظرفیت (در حالت Optimal 128 گیگابایت ) نیاز است. همچنین اطلاعات دیگری نباید روی آن‌ها قرار گیرد.
  • حداقل یک کارت شبکه، از نوع Gigabit or Fast Ethernet
  • در vSphere 8.0 پشتیبانی از legacy BIOS محدود است و پیشنهاد می‌شود عملیات بوت از طریق Unified  Extensible Firmware Interface (UEFI) انجام شود.
  • Firmware سرورهای خود را به روزرسانی کنید.

سخت افزارهای سازگار با ESXi 8

نکته‌ای که وجود دارد این است که ESXi 8 را نمی‌توان بر روی هر سخت افزاری نصب کرد. برای اینکه ببینید آیا سرور شما با ماژور ورژن این هایپروایزر سازگار است یا خیر کافیست به سایت vmware سر بزنید. برای این کار در بخش VMware Compatibility Guide اطلاعاتی که از شما خواسته شده از جمله برند، سری پردازنده، نوع سیستم و… را انتخاب کنید. در آخر بر روی دکمه Update and View Result کلیک کنید تا بتوانید نسخه سازگار با خودتان را انتخاب کنید. برای مثال سرورهای نسل 10 و 11 نظیر HPE DL380 G10 plus با این هایپروایزر سازگاری دارند.

سخن آخر

در این مقاله، در خصوص پیش نیاز های نصب ESXi 8 و سخت افزارهایی که با آن سازگاری دارند صحبت کردیم. هدف ما در مانیا سرویس این است که با یک نگاه کوتاه به مقالات بتوانید برای مشکل خود راه حل پیدا کنید. از این رو، خلاصه وار و جمع و جور مشکلات سروری را با شما در میان خواهیم گذاشت. در مقاله بعدی به روش نصب ESXi 8 خواهیم پرداخت. با ما بمانید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *